onsdag 24 mars 2010


Ja tänk att nu har det snart gått 50 år sedan jag föddes i lägenheten längst ner till höger på kortet,mycket har hänt på dom åren.
Det jag kommer ihåg av min barndom så var vi en lycklig familj på 8 personer.
Men sedan den 26/12 1968 förändrades allt,vi hade varit hos min kära moster Agnes i Gävle och på em när vi skulle åka hem var det ett fruktansvärt snöoväder, så pappa ville inte åka vanliga vägen hem genom Storvik och över skogen till Korsån, så vi åkte riks 80, men kom bara till barkhyttan, där kom det en orkesterbuss som föraren somnade i , och olyckan var ett faktum, det blev en frontalkrock och både mamma,pappa och min kära farfar förolyckades i den fruktansvärda smällen, jag kommer inte ihåg ett dugg av smällen, inte föränn ambulansmännen bar in mig på båren genom entren på sandvikens sjukhus har jag en liten minnesbild,sen blev allt svart tills jag vaknade upp i en sjukhussäng, där jag blev liggandes i 44 dagar med benet i sträck, eftersom jag drabbats av ett lårbensbrott.
Min kära syster var också med i bilen, vet inte egentligen vad hon fick för skador,första gången jag såg henne så låg hon bakom en avskärmningsanordning i sängen berdvid mig, vet inte hur länge hon legat där stackaren, hon hade i allafall tappat talförmågan,och fått inre skador, såg att hon hade droppslangen i fotleden, så hon åt väl inte själv heller kan jag tro, ja så mycket mer vet jag inte, vi har inte pratat så mycket hemma om var och hur allt blev sen.
I allafall så byggde vi ett hus tillsammans här i Hofors, som vi flyttade in i till julen 1971, min äldsta bror ,och hans troförlovade Ann-christin Var bara 18 och 20 år, när dom bestämde sig att vi skulle fortsätta vara en familj och att vi alltid skulle hålla ihop, vilket vi också har gjort,'
Jag bodde där i 5 år, sedan träffade jag min kära uffe och 1976 flyttade vi ihop i en 2:a på västerhöjden.
Ja sen har åren rullat på, och vi har fått 3 underbara barn och hittills har vi hunnit få 5 busiga barnbarn och flera lär det väl bli.
Ja för att återgå till att jag fyller 50 år i April (känner mig som 25 ha ha) så är jag otroligt nervös och spänd ,jag har ju lejt bort festen till mina syskon ,har ingen aning om när ,var ,hur men jag tror nog att dom fixar det hur bra som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar