söndag 8 november 2009

GRÅTT GRÅTT

Tittar ut genom fönstret och ser bara regn o rusk, fy då vilket tråkigt väder, vad ska man hitta på idag då mån tro? skulle ha varit och grattat Louise som fyllde år i går, men det får vi ta i morgon, känner mig inte upplagd för kalas när man sovit bara 7 timmar på hela helgen.



Så här i efterhand så bara ångrar jag att jag bytte från dagskift till nattskift, man har gått som i en dimma hela helgen, nej nu har jag nog ställt upp med min sista natt, annat om man inte gör ett byte och bara tar åt sig ett extra skift, men som sagt är "huvudet dumt får kroppen lida".



Något att se fram emot idag är ju att Linda skulle komma hem en sväng , blir ju inte så ofta som man träffar henne nu för tiden, sen hon flyttat till Gävle.



En annan rolig grej som hänt i helgen, jag både Uffe o jag har ju jobbat i natt, när han kom till jobbet i går kväll så var det en jobbarkompis till honom som sa "jag dansade med din fru på Depå i går kväll"(fredag alltså)hmmm tänkte väl Uffe, hon jobbade ju natten ,vilket jag också gjorde,men han var så himla envis och sa att det var mig han dansat med,innan han kom på att det var Uffes syster som var ute och roade sig, hur berusad kan an va??



Just ja det är ju Fars dag i dag, ska åka till Korsån och tända ett ljus på Pappas grav, en sån här dag saknar man honom extra mycket.



Hej svejs

2 kommentarer:

  1. Nämen Hej Ing-Marie! Hittade till din blogg via facebook! Jättekul :)
    Blir nyfiken på vad du jobbar med på natten? jag är också nattjobbare..men jobbar bara natt!
    Hoppas allt är bra med dej. Barnbarn har du också ser jag,va kul :)
    Mina killar är 19 och 17 år,så än är det inga barnbarn i sikte :)
    Ha det bra!
    KRAM
    Sussie :)

    SvaraRadera
  2. Men hej på dig själv, kul att du hittat på mig.
    Tänk vad tekniken har gått framåt sen vi gick i skolan,tänk att det är 33 år sedan nu som vi knallade ut från petreskolan och var lyckliga att ha gått ut 9:an.
    Jag har en heltidstjänst dag på Persgården äldreboendet på västerhöjden,men jag går ut lite x-tra på natten om det fattas.
    jag har 3 "barn" Mathias 31, Patrik 28 och Linda 24 så dom är ju vuxna nu,Mathias har 3 barn,Patik 2,så 5 barnbarn har man hunnit att få,så det blir mycket att man är barnvakt ,men det är bara kul.ha det så bra kram på dig

    SvaraRadera